Main Article Content

Authors

Document derived from the conference presented with the occasion of the celebration of the sixties of the School of Social Work and Human Development of the Universidad del Valle, in October of 2013. Because of its nature of presentation, it does not correspond to the guidelines demanded by Prospective for the publication of articles, in accordance with the guidelines of Publindex.

Bibiana Alicia Travi, Universidad Nacional de Luján. Luján, Argentina

Profesora Ordinaria Regular Adjunta e investigadora de la Universidad Nacional de Luján. Luján, Argentina. Licenciada en Trabajo Social (UBA) y Asistente Social (Ecole Normale Sociale, Francia). Doctoranda en Epistemología e Historia de la Ciencia. Magíster en Política Social (UBA). Y especialista en: Planificación y Gestión de Políticas Sociales (UBA.) Especialista. En Planificación de Recursos Humanos (IEDES, Université de Paris I). Dirige en la actualidad el proyecto de investigación: Corrientes de pensamiento en Trabajo Social y Modelos de Intervención en Trabajo Social (EEUU 1890-1960). Universidad Nacional de Luján, Dpto. de Ciencias Sociales, 2010-2011. Disposición CDD-CS Nº: 147-10. Co-directora del Grupo Interuniversitario de Investigadores en Trabajo Social (GIITS).

Travi, B. A. (2014). Historic-disciplinary research in Social Work. Implications for the eduaction and construction of professional identity. PROSPECTIVA. Revista De Trabajo Social E Intervención Social, (19), 17–56. https://doi.org/10.25100/prts.v0i19.965

Downloads

Download data is not yet available.