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This article discusses the internship experience, in alternative social and political processes, of students of the Social Work Program at Universidad del Valle. The objective is to critically reflect about   the internship and its practices in political contexts of a progressive nature, and about the pedagogical task of Social Work in said processes. This was done through an exercise of introspection and reflection based on the systematization of experience in the training process. The analysis and interpretation were done using the social critical paradigm in order to encourage an exercise of criticism and self-criticism of the student of Social Work, focusing on their political and ethical convictions, interests, and, in general, mobilizing elements of intervention. Finally, the article proposes that there is an indissoluble relationship between Social Work and political belief systems and action, whereby the latter configures and guides the nature and practice of the former.

Angelica López-Yepes, Fundación Samaritanos de la Calle. Cali, Colombia.

Trabajadora Social. Especialista en Cultura de Paz y Derecho Internacional Humanitario. Estudiante de Maestría en Derechos Humanos y Cultura de Paz de la Facultad de Humanidades de la Pontificia Universidad Javeriana Cali. Trabajadora Social en Sistema de Atención Integral al Habitante de Calle de la Alcaldía de Cali en la Fundación Samaritanos de la Calle.  Cali, Colombia.

Jackeline Cuenca-Echeverry, Fundación Samaritanos de la Calle. Cali, Colombia.

Trabajadora Social. Estudiante de Maestría en Estudios Sociales y Políticos de la Facultad de Derecho y Ciencias Sociales de la Universidad Icesi. Investigadora en la evaluación de impacto del proyecto Cure Violence realizado por la Universidad Icesi. Coordinadora del Centro Escucha Floralia. Programa de la Secretaria de salud pública de Cali ejecutado por la Fundación Samaritanos de la Calle. Cali, Colombia. 

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